AMSTERDAM

Mellan Amsterdam och Sverige är det många mil.

PR-kvinna

with 8 comments

Just nu funderar jag mycket på det här med jobb, efter att ha sagt upp mig utan nytt jobb. Egentligen funderar jag för lite på det för jag har inte sökt ett enda jobb hitills.

Nej, jag har inte massor av pengar.Istället jobbar jag en dag eller två för min gamla chef. Nu får jag hoppas att ingen från holländska skattemyndigheten läser min blogg:)  Så jag kan hålla mig vid liv genom att göra av med ytterst lite pengar.

Men vad ska jag göra?

Hur jag än föreställer mig ett jobb så känns det inte lockande. Det är inte det att jag är lat, jag har helt enkelt ingen passion. Oh, hur trist lät det? Men det var inte för att beklaga mig och låta patetisk som jag satte mig ner för att skriva det här inlägget.

Nä det var för att jag kom att tänka på folk som har valt helt fel yrke. Elisabet är en av dem. Vad gör hon på ICA i Ystad? Hon borde jobba som PR-konsult för viral marketing. Sen hon linkade förra inlägget har antalet besökare skjutit i höjden. Tack Elisabet…

Så, Elisabet,  det kanske är dags att börja jobba som lobbyist?

Written by magnus

September 23, 2008 at 8:30 am

Posted in Uncategorized

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jag tycker att du ska bli matfotograf!

    Svar
    Helena, jag blir matfotograf om du blir saxofonist på heltid.

    Ö-Helena

    September 23, 2008 at 8:36 am

  2. Fast frågan är hur många som skulle jobba om det krävdes passion för det?!

    Underligt nog verkar Darling E faktiskt ha en passion för sitt ICA-jobb, vilket jag inte riktigt kan förstå. Å andra sidan räcker det om hon själv förstår det 🙂

    Svar:
    Du har nog rätt, tror att de flesta jobbar för att man måste. Men idag har jag fått jobba med mat, jag gör en catering för mitt gamla kontor – mat är ju kul. Så jag kanske borde satsa på att vara passionerad över matlagning.

    Elisbet är en under på många sätt. Aldrig har jag fått ett untryck av en mer positiv och entusiastisk människa. Hon verkar ha kul när andra gnäller. Typ. jag.

    Rexxie

    September 23, 2008 at 6:03 pm

  3. Å…ja, så mycket passion kanske det inte är med affärsjobbet .. men jag tycker ju om det ändå ..-)

    Kul att du fick många besökare, men det beror ju på att du skriver så bra!

    Svar:
    se där! Du tycker om det. Som jag skrev till Rexxie här ovan så är du något av ett under. Jag tror att din mamma var jättestolt över dig.

    Elisabet

    September 24, 2008 at 7:41 am

  4. Men Elisabet gör ju både PR och jobbar på ICA. Att det bara är ICA som betalar henne för jobbet är en annan sak.

    Om jag nu får fortsätta att kommentera en bloggbekantskap på en annan bloggbekantskaps blogg så är ju just det att hon jobbar på ICA en av finesserna med Elisabet.

    Svar:
    Hon kanske skulle kunna tjäna lite mer stålar på att vara lobbyist. Men det är sant, den kvinnan lyckas med båda sakerna.
    Jag tycker att man ska skvallra på bloggar. Då kan verderbörande läsa skvallret också. Kan nog hålla med om att det verkar som om ICA i Ystad är en outtömlig källa av inspiration och händelser.

    annannan

    September 24, 2008 at 12:10 pm

  5. Hahaha .. vad jag gapskrattar åt er prat!

    Magnus .. jag tycker att jag tjänar så himla bra på Ica .., nästan så att jag är miljonär och tänk, inga studieskulder har jag ju heller ..-)

    annannan: bor du i Ystad?
    Då får du blinka lite extra om du kommer och hälsar på i kassan ..-.)

    Elisabet

    September 24, 2008 at 12:48 pm

  6. Vad är viral?

    Och ja, Elisabet borde stega in på kommunhuset i Ystad och berätta vad hon gör för staden och be om en slant. Och likaledes på region Skånes kontor.

    Och hur många av oss skulle inte hellre välja Ica än den (för mig) vanliga konsum om man kom till Ica. Bara för att E sitter där. Säg du till gotlänningen också … 😉

    Svara: Viral är när man sprider något genom existerande nätverk, att det sen tar fart och rör sig som ringar på vatten. Elisbet säger något på sin blogg, andra läser det och länkar till henne osv. Eller filmer på youtube som helt plötsligt blir så ompratade att miljoner människor går in och kollar.

    Ja, det verkar mycket roligare att handla hos Elisabet.

    Cecilia N

    September 28, 2008 at 9:09 pm

  7. Hm, om man kom till Ystad, förstås!

    Cecilia N

    September 29, 2008 at 4:11 pm

  8. Oj, sorry spammandet, men det är fingrarna som rör sig fortare än knoppen.

    Tack för förklaringen av viral.

    Cecilia N

    September 29, 2008 at 4:12 pm


Leave a Reply

