AMSTERDAM

Mellan Amsterdam och Sverige är det många mil.

Crash boom bang. Tjena Lazarus!

with 6 comments

Förra veckan var inte min vecka.

Helt plötsligt crashar min dator. Jag får en blå skärm och sen vill den inte starta igen. I ett försök att inte bli av med mina frustrationer bestämmer jag mig för att dammsuga lägenheten. Vad händer? Visst skär sig den jävla motorn i dammsugaren.

Det är då jag bestämmer mig för att jag nog ska gå ut en runda.

Nu har jag investerat i en ny dammsugare för hundratals euro som ser mer ut som en sportbil än en dammsugare. Glad känner jag mig över att vara ägare till en sådan vuxensymbol.

När jag dan efter inköpet av min sportiga sugmobil tänker att jag ska kolla om jag kan koppla en usb-kabel mellan min crashade dator och polackens, för att se om det finns något sätta att komma ååt min info händer något. Jag har kommit att tro på datorernas motsvarighet till Jesus. Han måste ha varit här in da hood och döpt om min dator till Lazarus för nu har han återupstått från de döda. Han har lämnat kretskortens sälla jaktmarker för att återigen leva ett liv hos mig.

Nu har jag ju ingen aning om hur länge det kommer att vara, men vem är jag att ifrågasatta hårdvarornas högre makter.

Written by magnus

September 20, 2008 at 9:33 am

Posted in Uncategorized

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Du fick nog en massa god karma genom att köpa något så förståndigt som en ny dammsugare, så det smittade av sig på datorn!

    Ö-Helena

    September 20, 2008 at 10:06 am

  2. …och jag hoppas att du tagit tillfället i akt att köra en backup på datorn?

    Rexxie

    September 20, 2008 at 9:00 pm

  3. U N D E R B A R T!

    Det skulle lätt som en plätt platsa som en krönika i vilken tidning som helst!

    Elisabet

    September 22, 2008 at 10:16 am

  4. Men du…. Koppla usb-kabeln till sugmobilen istället, så ska du se att det löser sig. Allt!

    Bert

    September 22, 2008 at 1:29 pm

  5. Fast nu såg jag ju att du inte hade något problem med datorn längre. Jag slarvläste din blogg på jobbet tidigare. Man skall inte läsa bloggar under stress. 😉

    Bert

    September 22, 2008 at 7:37 pm

  6. helena; det ligger säkert något i din tanke. Fast hag är säkert den förste som fått good karma av att spendera pengar – dessutom på mig själv….

    rexxie: jag hade ett moment. jag gjorde en back-up av hela hårddisken.

    elisabet: hmmmm, kul att du gillade det men nu ska vi inte överdriva.

    bert: ja, vad ska man säga när du är så slarvig. det var iofs tack vara usb-kabeln som ALLT löste sig.

    magnus

    September 23, 2008 at 5:35 pm


Leave a Reply

