AMSTERDAM

Mellan Amsterdam och Sverige är det många mil.

We have a jumper

with 2 comments

För en vecka sen eller så var jag på åktur med Kerrie. Hon har haft sitt körkort i kanske 3 månader så hon  vill inget annat än ut och köra, med mål eller utan.Denna gången åkte vi till Rotterdam för att dra i oss en kopp kaffe och sen köra hem igen. Typ helt meningslöst.

Vi var vid Rotterdams konsthall för att få i oss kaffet. Rakt emot ligger deras naturhistoriska museum med ett underligt skelett hängande i fönstret. Det är när jag ska kolla in det som jag ser reflektionen av  snubben som ska hoppa ner från taket bakom mig.

Tror jag.

Men han/hon kan inte röra sig. Det är en staty. Lite överallt i museumparken och på nästan alla tak omkring står de statyer i form avmänniskor.

Puh. För jag vet inte om jag pallat med ett trauma som att se en hoppare på en lördag eftermiddag innan min första kopp kaffe.

Written by magnus

September 7, 2008 at 9:22 am

Posted in Uncategorized

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. För flera år sedan satt jag på en bänk utanför Wasamuseet i Sthlm, jag satt och skrev ett vykort och huvudet var böjt liksom .., då jag i ögonvrån ser en människa komma farande från himlen.

    Jag nästan svimmade.

    Det visade sig vara en man som hoppade bungy-jump, men det visste jag inte då .., och jag mådde fysiskt illa ett bra tag efteråt.

    Din bild är u r l ä c k e r.

    By the way.

    Elisabet

    September 10, 2008 at 9:49 pm

  2. Elisabet.
    jag tror att jag hade kissat på mig om jag haft samma upplevelse. Jag tror inte att jag själv skulle komma på idén att hoppa, men i det ögonblicket hade jag nog tyckt att det var bästa uppfinningen.

    magnus

    September 20, 2008 at 9:35 am


Leave a Reply

