AMSTERDAM

Mellan Amsterdam och Sverige är det många mil.

Gratis är godast

with 3 comments

Nu när jag inte längre har någon inkomst så måste jag fundera ut hur jag ska göra för att få de få slantar jag har att räcka till.

Min diet kommer nu huvudsakligen att bestå av bönor, linser, ris, bulgur och burktomater den kommande tiden. Men det gör inget för om jag dessutom går ner några kilon kan jag få på mig mina gamla kläder och behöver inte lägga ner stålar på nya.

Gå ut kan jag glömma om jag inte ser till att alla andra pyntar för mina drinkar. Men idag kan jag fyllna till gratis. Det är den officiella öppningen av huset var mitt förra jobb har sitt kontor. Det är klart att jag sak dit och dricka en massa vin och äta snittar en masse. Lite får man ju ha för att jag ändå stod ut i mer än ett år:)

Written by magnus

September 1, 2008 at 1:27 pm

Posted in Uncategorized

3 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ta med dig en riktigt stor doggybag och fyll på!

    Rexxie

    September 2, 2008 at 4:39 am

  2. Jag funderade på det, men snittarna var så små och inte ens goda. Däremot skulle jag haft med mig en tom bag-in-boxpåse och fyllt på.

    magnus

    September 2, 2008 at 1:17 pm

  3. Var i Leiden i veckan men hade så gruvligt fullt schema att jag inte tillät mig att avvika från denna stad där Rembrandt såg ljuset. Så här i efterhand får jag konstatera att jag hade gjort mycket bättre i att svänga förbi Amsterdam och bjuda dig på middag med dryck än att sitta och konversera måttligt intressanta kollegor och dricka taskigt vin. Min favoritkollega har rätt i att man ska dricka öl (eller vatten, för den delen) när man inte kan dricka vin värt namnet. Och jag själv har rätt i att livet är för kort för att slösas på ointressanta människor. Men jag har inte lärt mig leva efter det än. Jag vet inte när jag är i trakterna nästa gång. Men jag bjuder gärna mina arbetslösa vänner på vad jag kan så länge jag har jobb och lön!

    annannan

    September 6, 2008 at 5:45 pm


Leave a Reply

