AMSTERDAM

Mellan Amsterdam och Sverige är det många mil.

Sluttrollat

with 5 comments

Nu är det slut mellan mig och Trollet ( min chef). I tisdags sa jag upp mig. Nu kommer en period av blandångest och lättja.

Efter att ha känt att det suger att sitta på kontoret pga flera anledningar tog jag mig i kragen och sa upp mig. Nu gäller det att jag sparka mig själv ordentlig hårt i röven och ser till att skaffa mig ett nytt jobb. För ni ska ju inte tro att jag ens har tänkt på vad som ska komma härefter. Det funkar inte så med mig. Om jag inte sagt upp mig skulle jag suttit där och blivit bittrare och bittrare. Nu blir jag fattigare och fattigare men åtminstone mer mig själv.

Om det är någon som känner till ett bra betalt jobb i Amsterdam, skicka kontraktet.

Written by magnus

August 2, 2008 at 6:55 pm

Posted in Uncategorized

5 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Önskar att jag hade vågat ta steget för ett antal år sedan…

    Lycka till, det kommer säkert att gå bra!

    Rexxie

    August 3, 2008 at 7:46 am

  2. Visslingar o applåder!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Bra jobbat…. Man ska alltid göra det som känns rätt…. Även om det ibland kan vara lite läskigt… =D Amsterdam… Lite avundsjuk är jag allt… Härlig stad…. Du hittar snart precis det du vill ha… I jobbväg alltså…

    Leina

    August 3, 2008 at 11:12 am

  3. Du verkar så oerhört trygg i dig själv Magnus, så det blir nog bra i slutänden.
    Vilken modig människa du är också!

    Elisabet

    August 8, 2008 at 10:27 am

  4. ahh att göra slut med jobbat e både jobbigt, men fan va najs, en helt ny start för dej min vän, nu kan du göra vad du vill, cykla naken, tex. det är inget man kanske tjänar så mkt pengar på, men över en helg kan det vara kul.

    loathing

    August 16, 2008 at 4:04 pm

  5. Rexxie: ja, det är bättre att säga upp sig med osvisshet än att hänga kvar. Better the devil you know är inte mitt uttryck.

    Leina, det är jag som är avundsjuk. Nu har jag varit här nere så länge att det inte känns särskilt spännanden. Jag saknar nog hemlandet lite grann.

    Elisabet: så modig vet jag inte.Pantad snarare.

    Loathing: jag tror jag hade tjänat massor av pengar på att cykla runt naken. Folk hade pyntat för att slippa se spektaklet.

    magnus

    August 24, 2008 at 12:12 pm


Leave a Reply

