AMSTERDAM

Mellan Amsterdam och Sverige är det många mil.

Jag, en gender bender

with 9 comments

För en timma sen ringde en person och lät helt glad och trevlig. Hon presenterade sig som att hon var från Arrow FM och sen var det tyst. Tyst på det sättet som om jag skulle veta varför hon ringde. Varpå jag var tyst för att jag tyckte att hon var underlig som inte sa något.

Sen sa hon:- Grattis du åker med oss till Milano på tordag.

Varpå jag började asgarva. Linda på mitt jobb hade sett att man kunde anmäla sin sekreterare för en dag av shopping i Milano för “De Nationale Secretaressedag, som jag tror att ni fattar att det är skrivet i femininum. Så hon lackade för att det var sexistiskt att tro att bara kvinnor är sekreterare. Hon anmälde mig. Vi har inga sekreterare och jag är office manager, närmare sekreterare kan man inte komma.

Tydligen tyckte de också att det var en bra grej.

På torsdagmorgon åker jag till Milano med 24 holländska sekreterare och ska shoppa. Det blir säkert en massa goodiebags med smink och hårvårdsprodukter. Så det kanske blir lite kvinna av mig i alla fall…..

Written by magnus

April 11, 2008 at 4:03 pm

Posted in Uncategorized

9 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Magnus, detta är underbart. Jag skulle aldrig klara av att åka på shoppingresa för sekreterare (om än hellre Milano än Ullared). Jag hoppas att du får det riktigt gezellig!

    annannan

    April 12, 2008 at 7:28 am

  2. Ha, ha, det är ju alldeles fantastiskt! Ha det så kul!

    Matildas fikarum

    April 12, 2008 at 11:50 am

  3. Ha det kul!

    qi

    April 12, 2008 at 6:57 pm

  4. Låter helt underbart!

    Eva

    April 13, 2008 at 7:25 am

  5. Men åh vad charmigt! Och goodiebags! Jag är lite avis.

    Bondhustrun

    April 13, 2008 at 10:19 am

  6. haha det låter riktigt najs, 24 sekreterare och en som är nära att vara en sekreterare, bra bra, shopping låter ju kul, vad ska du shoppa? satsa på nånting riktigt konstigt och udda, gå in i småbutikerna på bakgatorna och skaffa fram nån konstig pryl och när du kommer hem, sätt den på nåt udda ställe där den egentligen inte borde sitta..
    ahhmmss

    loathing

    April 14, 2008 at 11:02 am

  7. annananna: Först tyckte jag också att det var lite jobbigt. Sen insåg jag att jag skulle få en betald dag i Milano, var jag aldrig tidigare varit. Helt plötsligt var det kul.
    qi: tack.
    eva: Vi får se, det kommer en up-date.
    bondhustrun: I luv my goodiebags.
    Loathing: jag ska köpa något konstigt och lägga den i en låda.

    magnus

    April 14, 2008 at 8:17 pm

  8. Apropå konstiga prylar. Min dotters väninna, som bor i Amsterdam, har köpt två scarfsar till mig i en kristen-kitschaffär. Helt gräsligt underbara, svart chiffong med I love Jesus i guld. Bara den butiken är värd ett Amsterdambesök 🙂

    Eva

    April 15, 2008 at 10:39 am

  9. Jag har med spänning väntat pa att fa veta: hur var det???

    Michael

    June 29, 2008 at 5:36 pm


Leave a Reply

