AMSTERDAM

Mellan Amsterdam och Sverige är det många mil.

Mitt liv som småbarnsförälder eller att ha en kåt katt

with 8 comments

Jag tror att jag vet hur det är att ha småbarn. Jag uppvisar samma symptom.

Små röda ögon, lite snabbare irriterad, gäspar konstant och kan inte koncentrera mig.

Polacken har som sagt flyttat in till mig och med honom kom hans katt. En söt liten katt som vanligtvis inte visar något intresse för omvärlden så länge gaskaminen står på. Det var alltså inte så farligt att hon kom med i flytten.

En vecka senare är det den läskigaste kattjävel jag varit med om. Det jamas, purras och typ skriks hela dan och hela natten. Rullövningar på mattan, krypande längs mig när jag sitter i soffan, puffande i sängen på nätterna – nu är kattan den mest sociala i hela huset.

Snip snip snip eller hur det kan låta när man steriliserar.

Känns lite taskigt och får mig att känna mig som en illasinnad men (kanske) välmenande politiker på 30-talet när det kommer till tvångssterilisering.

Written by magnus

April 5, 2008 at 8:02 am

Posted in Uncategorized

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jag brukade ge min honkatt p-piller som veterinären skrivit ut. Det funkade hur bra som helst! Och så slapp jag grämas över läbbiga operationer.

    Matildas fikarum

    April 5, 2008 at 12:51 pm

  2. Matilda: Vilken bra idé. Tills jag kollade Internet och p-piller för katter och att de får cancer av dem. Så nu får vi vänta ett tag och sen blir hon opererad.

    Hemsk tanke att katternas p-piller inte ens är lagliga i flera länder, hur är det med p-piller för människor?

    magnus

    April 6, 2008 at 6:36 am

  3. Va? Min katt fick då inte cancer? Men det låter ju inget vidare.

    Matildas fikarum

    April 6, 2008 at 11:52 am

  4. Min vetirinar radde mig till INTE get katten p-piller for att katten kan latt fa nagon sorts cancer och darmed var sterilisering den enda losningen, sa det far nog bli snip, snip.
    Hoppas att det gar bra med Godiz.

    Lotta

    April 7, 2008 at 11:02 am

  5. … Hjälp.. ska jag bli rädd nu??

    Pär

    April 7, 2008 at 3:25 pm

  6. katter är inte mitt favoritdjur..dom gör som dom själva vill, dom är djävulens husdjur nästan, jag älskar min gamla katt nicke, rest in peace, men nää, katter är underliga, dom står över oss på nåt sätt…hunden står under men grisen är jämnlik och katten står över…ja så är det..och vet du vad…jag känner en tjock katt, den rivs och spottas.

    loathing

    April 10, 2008 at 1:07 pm

  7. Par, du behover inte vara radd. By then she’ll be snipped.

    Loathing, jag ar mer for hundar. katter ar konstiga som du sager. Ar du en katt? : )

    magnus

    April 10, 2008 at 3:42 pm

  8. No comments.

    annannan

    April 12, 2008 at 7:26 am


Leave a Reply

