AMSTERDAM

Mellan Amsterdam och Sverige är det många mil.

Blast from the past

leave a comment »

Som utlandssvensk kan jag få perioder när jag måste kolla in svensk tv och radio. Det håller inte i sig så länge, inte för att innhållet inte är bra men för att jag glömmer av mig.

Satt precis och kollade in andra avsnittet av SVT:s ‘Häxdansen’ när jag kände vindarna av de förgångna svänga runt i rummet. Trots att jag sett första avsnittet så var det först nu som jag insåg vad det var som var så bekant.

Där var ju Stoffe (Wollter)i rutan, en kompis lillebror som tydligen har växt till sig och blivit skådespelare. Kan inte påstå att jag ägnat honom så många tankar de senaste åren, men nu kom jag på att jag tyckte att han var rätt så foxy på den tiden.

Undrar om farbror Sven är stolt…..?

Written by magnus

March 25, 2008 at 9:54 pm

Posted in Uncategorized

Leave a Reply

