AMSTERDAM

Mellan Amsterdam och Sverige är det många mil.

Krokodilägg

with 4 comments

Nu har jag haft min påsklunch. Alla var impade av min saffrans brulee med iskall vanlijglögg.

Men nu har jag ont i huvet av allt vin som dracks till lunchen och ligger på sängen och äter chokladägg. Helt plötsligt tittar jag på ett chokladägg innan jag trycker in det i munnen, vilket nog aldrig tidigare har hänt, och ser att de har nån form av krokodilhudsmönster. När jag tänker på det så har alla chokladägg det, men varför. Inte fan har jag sett ett vanligt hönsägg med konstiga mönster, hade jag det så hade jag kastat det. Eller kanske tänkt:

– Hmm, det här måste vara choklad.

Written by magnus

March 21, 2008 at 6:22 pm

Posted in Uncategorized

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kommer det en receptavdelning på den här bloggen? Maken har gett upp om min förmåga att laga leite creme, den portugisiska motsvarigheten, så jag skulle gärna testa en svensknederländsk variant på den franska klassikern i stället. Fast jag tvivlar på att iskall vaniljglögg slår portvin 😉

    annannan

    March 22, 2008 at 9:14 am

  2. förvandlas du till en krokodil? eller är det din soffa som gör det? parkettgolv kan likna krokodilhud ibland, och hårt är det också, det är golv alltid i och för sej, men det finns mjukare golv än vissa hårdare golv. fint att påsklunchen blev lyckad..här har vi middag ivkäll. tjoehj

    loathing

    March 22, 2008 at 12:19 pm

  3. Krokodilmönstren är nog till för att äggen ska se mer attraktiva ut, och för att få en att glömma bort att de är helt tomma inuti. Ett tunt skal, bara. Lurendrejeri!

    Matildas fikarum

    March 23, 2008 at 8:57 am

  4. Annannan: Det kanske kommer recept om jag är med i Ilvas ‘Paper chef’ nån gång igen. Kolla in hennes site så får du ditt lustmäte fyllt.
    Vad är skillnaden mellan de två? Använder man inte kondeserad mjölk i Portugal? Portvin är inte att förakta: )

    Loathing: Jag vet inte vad du är på för droger, men jag har aldrig sett ett krokodilhudsliknande parkettgolv. Hur var middan? Åts den på hårt eller mjukt underlag.

    Matilda: Men mina ägg var fyllda, så vad var anledningen till krokomönstret då. Dessutom så är jag oftast så fokuserad på innehållet att jag hittills inte sett mönstret.

    magnus

    March 23, 2008 at 10:25 am


Leave a Reply

