AMSTERDAM

Mellan Amsterdam och Sverige är det många mil.

Varför får man inte skriva samma bokstav tre gånger på rad?

with 4 comments

Jag ville skriva jobblogga som titel.

Men det blev inte tydligt om det handlade om loggan för mitt jobb eller blogga på jobbet. Det var det sistnämda jag ville få sagt men det går inte utan att antingen skriva isär det eller lägga till ett bindestreck.

Alltså funderar jag på att bli finne, för de verkar inte ha några som helst hämningar vad  gäller upprepandet av bokstäver.

Written by magnus

March 18, 2008 at 8:57 am

Posted in Uncategorized

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Enkelt löst (om än kanske inte helt korrekt): sätt in ett bindestreck så att det blir jobb-blogga.

    Rexxie

    March 18, 2008 at 9:55 pm

  2. Rexxie: Hej, Kul att du ar ute och laser bloggar igen. Sjalv skriva, kommer det ater?

    Men du har lagt av dig lite: ) Om du laser inlagget sa ser du att jag redan tankt pa bindestrecket. Men om man blir finne sa far man ju dricka vodka i bastun ocksa = bara fordelar med att bli Suomilllllaaaaiiinen.

    magnus

    March 19, 2008 at 8:35 am

  3. Just nu känns det inte som om jag har något att skriva om, och att bara “tomgångsskriva” roar mig inte (även om jag gör det av och till).

    Rexxie

    March 21, 2008 at 9:10 am

  4. Rexxie: I know all about it. Men stäng inte ner….

    magnus

    March 23, 2008 at 10:33 am


Leave a Reply

