AMSTERDAM

Mellan Amsterdam och Sverige är det många mil.

Vill jag verkligen äta köttbullar

with 3 comments


efter att ha sett dessa små grisar i köttdisken.
Först fattade jag inte ens att de var riktiga och när jag väl insåg det så ville jag inte titta längre.

Tror inte att jag skulle vilja bli vegetarian, men jag har extremt svårt för att fundera på vad min mat var innan den hamnade på min tallrik.

Fisk, kyckling, grisar och kossor de lever alla gott på landet och jag äter helt enkelt bara mat.

Ta en titt på den här filmlänken och sen vill man ännu mindre tänka på vad som hände med maten innan den hamnade på ens tallrik, eller kanske tvärtom.

Written by magnus

February 17, 2007 at 6:21 pm

Posted in Uncategorized

3 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. ..usch fy..blää..tappar alltid lusten (för ett ögonblick )att äta kött när jag så`n här bilder…

    Sofia

    February 17, 2007 at 9:46 pm

  2. They look like they’re made of marzipan.

    ‘This little piggy went to market…’

    Cocktailer

    February 17, 2007 at 10:55 pm

  3. Nej, jag vågar inte titta.
    Är det slaktbilder då .. nej.

    Elisabet

    February 18, 2007 at 9:05 pm


Leave a Reply

